Un mese di festeggiamenti - Reisverslag uit Rome, Italië van Nina Spanjer - WaarBenJij.nu Un mese di festeggiamenti - Reisverslag uit Rome, Italië van Nina Spanjer - WaarBenJij.nu

Un mese di festeggiamenti

Door: Nina

Blijf op de hoogte en volg Nina

11 December 2011 | Italië, Rome

Afgelopen weken bestonden voornamelijk uit feestelijkheden. Aan het eind van november zijn we met een groep mensen naar Il Re Leone 3D, oftewel: 'De Leeuwenkoning', geweest. In de laatste week van november waren ook de laatste dagen van de Zweedse meisjes aangebroken.

Op vrijdag gingen we met z'n allen uit. Helaas kon ik daar niet lang bij zijn, aangezien ik een blessure heb en niet echt kon dansen of staan. De volgende dag hadden ze gepland om uit eten te gaan en daarna nog even het chocolade festival in Trastevere te bezoeken. Echt een killer voor de vrouwen, de mannen konden rustig langs alle kraampjes met chocolade lopen.

Maandag heb ik met Suzanne en Nina Sinterklaas gevierd. Suzanne haar ouders waren in het weekend geweest en hadden allemaal speculaas, pepernoten en chocoladeletters meegenomen dus Suzanne was zo lief om ons daar van mee te laten genieten. Ik had zelf amandelspijs gemaakt en daaruit een banketstaaf gebakken. Op de avond zelf hebben we pannenkoeken gebakken, cadeautjes met gedichtjes gedaan en 'Alles is liefde' gekeken. Nina was, hoewel ze Sinterklaas ook wel in Duitsland kennen, erg enthousiast over onze manier van vieren.

Woensdag was een prachtige dag voor studenten. De hele dag was er gratis eten! 's Middags was er voor alle studenten van het academische jaar een kerstlunch georganiseerd en na school was er weer een seminario cucina Italiana, waar ik artisjok heb leren bereiden.

Donderdag hadden we vrij en hebben Nina en ik heerlijk buiten de deur in het zonnetje ontbeten en zijn we daarna de stad in gegaan. Nina is zich heerlijk te buiten gegaan aan cadeautjes kopen voor haar familie en zichzelf. In de avond hebben we een Aperitivo gedaan. Dat houdt in dat je wat te drinken koopt en daarna gratis(hoera!)van het buffet kan eten.

Vrijdag stond in het teken van de voorbereidingen voor het kerstfeest dat Nina en ik zaterdag hebben gegeven voor vier vriendinnen van ons. Zaterdag hebben we eerst het hele huis schoongemaakt en daarna Glühwein gemaakt. Toen de dames kwamen hebben we met z'n allen koekjes gebakken en versierd. We waren allemaal weer even zes jaar en hebben eetbare, maar vooral hoogstaande kunst gemaakt. Voor het avondeten hadden Nina en ik als voorgerecht bruschetta pomodori, gevolgd door verse pasta pesto met sinaasappelkip en als dessert onze eigen verzonnen Tiramisù met ananas en kaneel. Hierna hebben we cadeautjes uitgewisseld en nog een kleine karaoke gehouden. Het was echt een hele gezellige avond en iedereen was in voor een Nieuwjaarsfeest, Valentijnsfeest, Paasfeest, Gewoonfeest, enzovoorts..

Vandaag heerlijk uitgeslapen, want ik was echt kapot na gister en daarna met Nina en Suzanne in een gezellig cafeetje in de buurt geluncht. Daarna zijn Suus en ik nog even de stad in gegaan en elk een deegroller en een rotella gekocht. Een rotella gebruik je voor bijvoorbeeld ravioli om mooie zijkantjes te snijden.

Deze week staat er voor dinsdag een karaokeavond gepland en voor donderdag een kerstfeest op school. Vrijdag ga ik lekker naar huis voor kerstmis waar ik echt heel erg naar uit kijk. Wie had gedacht dat ik een bank ooit zo zou missen.. Zoals ze hier zeggen: "Chi si volta, e chi si gira, sempre a casa va finire." wat betekent: Wie draait en wie reist, eindigt toch altijd thuis. Gelijk hebben ze.

Bacio!

  • 11 December 2011 - 17:35

    Ma:

    Nou, nou, wat weer een prachtig verhaal Nina,
    die sinaasappelkip kunnen we de komende weken ook wel een keer thuis gaan eten. Dat lijkt mij erg lekker. en...... die artichok, ik ben er klaar voor kunnen we gelijk het artichokmonster Martine uit nodigen. hahaha.

    Ik mis dat gekokkerel wel van je hoor. ik ga heel hard op zoek naar lekkere gerechten kunnen we heerlijk eten de komende tijd.
    tot vrijdag lieve Nina

  • 12 December 2011 - 13:27

    Martine:

    Ik kom graag artichok bij je eten Nien. ^^

    TOT ZATERDAG!!
    <3 xxxxxxxx


  • 12 December 2011 - 13:51

    Nina Spanjer:

    Nice, dan staat dat vast! Ben je gelijk mijn proefpersoon, maar geen zorgen, gebruik maken van de wc is voor deze keer gratis :)

  • 12 December 2011 - 14:47

    Macho Man:

    Hallo Nina,

    Feestbeest, eetbeest. Het lijkt wel of je niets anders doet dan feesten en eten, snoepert. Het zijn goede berichten. Gelukkig kom je weer snel thuis dan kunnen we weer ... feesten en eten !!


  • 12 December 2011 - 20:24

    Oma Nellie:

    je leven in Rome lijkt wel een groot culinair feest!
    Ben je veel aangekomen? als je zoveel lekkers maakt, moet je erook flink van genieten en dat zet meestal kilootjes aan!
    Mooi verslag, Nina. Ik ben blij dat je het naar je zin hebt en verheug me op Kerstmis.
    Arrivederci mia Cara,
    oma

  • 13 December 2011 - 10:56

    Hanneke:

    ciao nina
    sono hanneke, collega di Monique! sembra un po spiare leggere i tuoi racconti settimanali, ma mi piace tanto l' idea che Monique abbia una figlia che vive a Roma.. che fortuna poter vivere (nel)la citt'a piu importante del mondo, approfita piu che puoi!
    baci hanneke

  • 14 December 2011 - 18:31

    Nina Spanjer:

    Oma Nellie: Maak u niet dik, ik vertrouw de weegschaal hier niet, maar ik denk dat ik nog gewoon mijn normale gewicht heb hoor. Ik kon helaas afgelopen en deze week alleen tennissen en niet hardlopen (wat ik normaal 3x per week deed). Maar ik heb als vervangende sport voor mijn blessure yoga gedaan.

    Hanneke: Non si preoccupi, mi piace che una collega della mia madre sta leggendo il mio blog e anche ha risposto in Italiano! Purtroppo, ho ancora un po' paura per parlare Italiano. Mah, una domanda, come ha imparato i tantissimi tempi dell'italiano? Loro mi fanno impazzire haha!

    Bacio!

  • 16 December 2011 - 07:34

    Hanneke:

    Ciao Nina,
    Ti ha detto che Monique che ho vissuto 8 anni a Milano e che ho un marito italiano? Questo ti da anche una risposta alla tua domanda sul imparare l'italiano, pian piano capisci cosa usare quando. Strada facendo impari, hai solo un anno, vedrai che vola! Mai parlare in inglese con gli italiani, loro si divertono tanto a farlo, ma tu non impari! Buttati!!
    Ma ora stai arrivando in Olanda giusto? Buone feste!
    Baci Hanneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Rome

Nina

Voor 9 maanden vertrek ik naar Rome om daar Italiaans te gaan leren.

Actief sinds 20 Sept. 2011
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 27379

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2011 - 09 Juni 2012

Italiaans in Rome

Landen bezocht: