Il bicchiere della staffa - Reisverslag uit Rome, Italië van Nina Spanjer - WaarBenJij.nu Il bicchiere della staffa - Reisverslag uit Rome, Italië van Nina Spanjer - WaarBenJij.nu

Il bicchiere della staffa

Door: Nina

Blijf op de hoogte en volg Nina

14 Juni 2012 | Italië, Rome

Na jarenlang denken ben ik eruit in slechts vijf dagen. Mannen komen niet van Mars en vrouwen niet van Venus. Maar waar dan wel vandaan? Ik ben er 99,9% zeker van dat er een planeet is genaamd 'Cruiff', ofwel voor de niet Nederlands sprekende mensen 'Planet 14'. Ik stel me deze planeet voor als een planeet met veel gras en stranden. Er wonen hier alleen bloedmooie vrouwen, topsporters en autocoureurs. Uit de kraan stroomt bier, de zee bestaat uit bier en jawel de mens bestaat voor 50% uit bier. Nu denk ik dus dat daar de mannen vandaan komen. En wij maar denken dat het Mars was.

Vrijdag. Na een dag mentale voorbereiding, verstand op nul en gaan, waren ze daar dan. Mijn broer en neef kwamen me opzoeken in Rome. De lieverds waren zo aardig geweest om een fles Jenever mee te nemen en meteen een welkomstdrankje te doen. Hierna gingen we met zijn drieën nog even wat drinken in de buurt en zijn we daarna gaan slapen. De volgende dag hebben we door Rome geslenterd en zijn we op zoek gegaan naar voetbalkaartjes, maar helaas waren de winkels gesloten. Uiteindelijk zijn we op de winkelstraat beland en wilden we graag naar Termini omdat de ticketwinkels inmiddels open waren. Maar gelukkig nam mijn ongevoel voor richting de overhand en dacht ik slim te zijn om bus 'C3' te nemen. 'Hmm, C, waar zou dat voor staan?' dacht ik nog, maar het kwaad was al geschied, we zaten in de verdacht lege bus. Op een gegeven moment kwamen we aan bij een paar slagbomen. De slagbomen gingen open en we kwamen uit op de begraafplaats van Rome. Een enorme begraafplaats met flatgebouwen voor overledenen en gigantische mausoleums naast afgebladderde houten kruisjes. Gelukkig konden Rens en Bernd er wel om lachen, dagen later hadden ze het er nog over! Ik vrees dat ik dit zelfs over 40 jaar nog moet aanhoren..
Hierna gingen we nog even ergens drinken en merkte ik dat ik na een dag al steeds beter werd in het 'meisjes spotten'. 'If you can't beat them, join them', zei opa altijd!' zou mijn moeder zeggen. Daarna gingen we uit eten en vervolgens heb ik hun meegenomen naar de legendarische 'Harry Potter Bar' voor een Harry Potter shot die flink aankomt. Ik had niets teveel gezegd, ze waren uiteindelijk best onder de indruk van het shotje! De volgende dag gingen we naar het Vaticaan, de berg Gianicolo en uiteindelijk hebben we in Trastevere nog wat gedronken. 's Avonds gingen Renzo en Bernd uit en ging ik slapen, want de volgende dag gingen we naar school. Renzo en Bernd mochten ook een lesje meedoen. Respect, want ze hielden het nog lang vol tussen al dat Italiaanse geratel.
De dag erna hebben we nog door de stad geslenterd en hadden we ‘s avonds met Suus afgesproken om een Aperitivo te nemen en daarna door te gaan naar de karaokebar. Woensdag, de laatste dag van Renzo, Bernd en ook voor mij, ging ik alvast naar school om afscheid te nemen van Suus en Nina, want ik ging voor anderhalve week naar Nederland om daarna voor de laatste keer terug te keren naar Rome.

Arrivederci!

  • 14 Juni 2012 - 17:51

    Susi:

    Dat was een brakke woensdag hahaha. Een dag om nooit meer te vergeten, wat voelde ik me kut haha. Ging jij ook nog weg, een groot jankfestijn! Hou van je, muaha. Liefs,

  • 14 Juni 2012 - 18:09

    Nina Spanjer:

    Haha, nou hier is nu ook een jankfestijn hoor Suusje, we staan quitte! En die brief van je, ik moest me groot houden!
    Ik ook van jou, ci vediamo presto cara!

  • 15 Juni 2012 - 09:48

    Oma Nellie:

    Wat weer een leuk reisverslag, nu is het dus afgelopen. Ik heb alle fotoos nog eens bekeken, het zijn er veel , je hebt veel gedaan (vooral veel tiramisu gegeten) en veel gezien. Ik ben blij, dat ik met je moeder bij je geweest ben en kennis heb gemaakt met jouw omgeving in Rome. Het was een gezellig weekend, mooi weer, prachtige parkken, heerlijk eten!

  • 15 Juni 2012 - 20:15

    Ma:

    Nou meissie, dat was weer lekker. Op de begraaf plaats was je dus nog niet geweest dat hele jaar goed gedaan hoor haha. Jammer dat de voetbalwedstrijd niet doorging.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Rome

Nina

Voor 9 maanden vertrek ik naar Rome om daar Italiaans te gaan leren.

Actief sinds 20 Sept. 2011
Verslag gelezen: 452
Totaal aantal bezoekers 27368

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2011 - 09 Juni 2012

Italiaans in Rome

Landen bezocht: