Benvenuto a Roma! - Reisverslag uit Rome, Italië van Nina Spanjer - WaarBenJij.nu Benvenuto a Roma! - Reisverslag uit Rome, Italië van Nina Spanjer - WaarBenJij.nu

Benvenuto a Roma!

Door: Nina

Blijf op de hoogte en volg Nina

13 November 2011 | Italië, Rome

Inmiddels is er een maand verstreken in het mooie Rome en heb ik weer genoeg meegemaakt.

Maandag 31 oktober was het tijd voor mijn allereerste Halloweenparty. Ik ging verkleed als een witte engel en Suzanne als een zwarte engel. In de bus op weg naar de Zweedse meisjes dacht een meisje dat ik een echte engel was, haha. De Zweedse meisjes hadden hun huis in een Halloween huis omgetoverd en voor bowl en toepasselijk eten gezorgd. Hierna zijn we de stad in gegaan waar we nog meer verklede mensen tegenkwamen. De volgende dag hadden we gelukkig vrij, want het was een lange nacht.

Zaterdag 5 november kwamen drie vriendinnen die ik nog ken van werk naar Rome. Ik genoot stiekem van de momenten dat ze zeiden: 'We zijn in Rome!'. Achteraf bleek dat ze niet vrijwillig waren gekomen, maar waren ze gestuurd door onze goedheiligman. De beste man had hen Speculaas, een chocoladeletter, chocoladepepernoten en een wijshedenkalender meegegeven. Die man verdient een schouderklopje en de zwarte pietinnen zijn mijn oprechte heldinnen! (Hehe en dat rijmt!). Na alle spullen te hebben neergelegd gingen we uit eten en zijn we daarna naar Testacchio, het clubgebied van Roma, gegaan. De volgende dag hebben we ons in de overvolle bus naar Porta Portese gestouwd. Porta Portese is een markt waar je van alles kan kopen. Van boeken en kleding tot antieke lampen en kasten waarvan je de houtwormen er gratis bij krijgt. Hierna zijn we naar Gianicolo gelopen en vervolgens hebben we in Trastevere nog wat gegeten.

De volgende dag moest ik gewoon naar school en heb later in de middag met Sanne, Hannah en Sibani afgesproken. Hannah en Sanne wilden heel graag een Italiaanse supermarkt zien dus heb ik gewacht met boodschappen doen en zijn we gezellig met z'n allen gegaan. In de avond zijn we naar 'Da Baffetto'(de snor), de beste pizzeria van Rome, geweest. Dinsdag zijn we naar het Colosseum geweest en heb ik ze in de avond meegesleurd naar de voor mij en mijn medestudenten bijna vaste avond in de karaokebar. Sanne en Sibani mochten wel in hun handjes knijpen omdat Hannah en ik hen ook hadden opgegeven voor de karaoke, zo'n moment van glorie hadden ze niet willen missen! Woensdag was de laatste dag met mijn vriendinnen. Eerst hebben we samen ontbeten en zijn we daarna nog even de stad in geweest. Nog een klein moment van paniek toen Hannah haar paspoort bij mij thuis had laten liggen, maar gelukkig hebben ze de bus naar het vliegveld gehaald. Toen ik thuis kwam was het toch wel heel erg leeg en was ik blij dat ik in de avond kon tennissen. De tennisles was heel erg leuk, want voor het eerst snapte ik wat mijn trainer zei. Daarna legde hij druk uit hoe je een bal moet slaan en vroeg of ik het begreep. 'Ja ja', was mijn antwoord. Hij was hartstikke verbaasd, want hij antwoordde met een, en ik citeer, 'Je snapt het? Oh, ik praatte toch best snel Italiaans!'. Wist niet dat ik iemand zo blij kon maken.

De dagen erna was ik heel erg moe dus heb ik veel bijgeslapen. Zaterdag was een dag van troost en had ik een bijna letterlijke 'shop 'till you drop' dag. Door het shoppen vergat ik te eten en was ik te arrogant om een hotdog van 3,50 te kopen. De rest van de avond gezellig met Nina gekletst. We waren allebei een beetje homesick, aangezien je hier best wel alleen bent zo nu en dan.

Vandaag hebben Nina en ik een wandeling in de buurt gemaakt en stonden we verbaast van de vele verborgen parkjes die Roma heeft. Zondag is hier echt een dag voor het gezin. Iedereen stapt op de fiets, gaat wandelen of naar het park. Na onze wandeling zijn we naar 'Pompi' gegaan. Hier maken ze volgens velen de beste Tiramisu van Roma. Ze hebben gelijk. De rest van de zondag gebruikt om te wassen, heb ik met kadopapier het raam van mijn deur afgeplakt en heb ik dubbelzijdig tape gevonden, zodat ik het kussensloop van mijn vriendinnen van 't Jagershuys kon ophangen.

Voor de komende weken hebben Nina en ik bedacht om elke zaterdag of zondag iets te doen, zodat we wat hebben om naar uit te kijken. We hebben onder andere het plan om een kerstfeest te geven.

Het weer is hier trouwens prachtig. Mensen begonnen tegen mij over het nare weer en ik moet eerlijk zeggen dat ik in het begin geen idee had waar ze het over hadden. Ik ben hier niet zo bezig met het nieuws, maar kwam erachter dat er in heel Italië, behalve in het altijd zonnige Roma, veel regenval was. Geen zorgen, hier gaat alles prima en probeer ik niet te bruin terug te komen!

Bacio!

  • 13 November 2011 - 21:42

    Renzo:

    Klinkt weer hartstikke leuk Nien! Ben blij dat je dan eindelijk dat Colloseum in bent gegaan. Maar goed dat je niet in je witte engel kostuum naar het Vaticaan bent gegaan, want dan hadden we een acute hartaanval plaag gehad onder de nonnetjes daar! Ik ben blij dat jij en Nina weer een beetje met elkaar kunnen opschieten en nu ieder weekend wat te doen hebben.

    Ik mis je en hoop snel weer met je te skypen.

    Liefs,
    Je broer

  • 13 November 2011 - 22:11

    Ma:

    He lieverd,
    Wat heb je dat weer mooi geschreven. en je doet toch heel wat. Ben heel benieuwd naar al die mooie plekjes die je ontdekt.

    Wat een leuke foto's ook. zo kunnen we je aardig volgen hoor.
    Fijn dat jij en Nina elkaar weer opzoeken. Jullie moesten vast even uitzoeken waar de grenzen lagen.
    Je plekje ziet er gezellig uit. Al die kussenslopen met vriendinnen en vrienden.
    Het zal best zo nu en dan zwaar zijn, maar ik zou toch graag met je willen ruilen.

    Heel veel liefs,
    Ma

  • 14 November 2011 - 01:48

    Pema Doornenbal:

    Mooie verhalen weer Nien, wat goed van jezelf dat je het leuk maakt! Ontzettend lieve groetjes van Chelsie, ze mist je en vond je CD heel leuk om te krijgen! ik kijk uit naar je volgende update :) chau maravillosa!

  • 14 November 2011 - 07:49

    RJ:

    Schitterend, zit al te wachten op de volgende update.

  • 15 November 2011 - 12:49

    Oma Nellie:

    Lieve Nina,
    wat heb je weer een mooi reisverslag geschreven en wat heb je veel beleefd de afgelopen maand.
    Je vriendinnen hebben geluk gehad dat je al zoveel leuke plekjes in Rome kent en je ze die hebt laten zien. Als gewone toerist leer je de stad nooit zo goed kennen!
    Was de tiramissu ook echt de allerlekkerste? Zo ja, dan wil ik die ook wel eens komen proeven.
    Je ziet er op de foto "engelachtig" uit, had er geen idee van dat men in Rome ook Halloween viert.
    Leuk idee, dat kussensloop van je vriendinnen, je kamer wordt steeds gezelliger ( heeft het Italiaans daar ook een woord voor?)
    Heel veel liefs XXXX
    Oma Nellie

  • 15 November 2011 - 16:40

    Nina:

    U moest eens weten.. Denk maar niet dat als u en mama hier zijn we de Tiramisù overslaan! Ik weet niet hoe ze het maken, maar hij was echt precies goed.
    Haha, dan is mijn kostuum gelukt! Ik wist ook niet dat het hier vrij groot was. Er waren heel veel mensen op straat verkleed.
    Jaa, gelukkig wel! De muur was toch wel heel erg kaal. Denk dat ik ook maar wat foto's meeneem vanuit Nederland. Dubbelzijdig plakband doet wonderen!
    Hmm, gezellig is toch wel een woord waar we trots op mogen zijn hoor. We kunnen het voor zoveel situaties gebruiken. In dit geval denk ik dat het 'una camera accogliente' (een gezellige kamer) is.

    Heel veel liefs en tot over een paar weken!
    Nina

  • 21 November 2011 - 11:35

    Oma Nellie:

    accogliente klinkt in elk geval "gezellig" het roept bij mij een associatie op met warmte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Rome

Nina

Voor 9 maanden vertrek ik naar Rome om daar Italiaans te gaan leren.

Actief sinds 20 Sept. 2011
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 27376

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2011 - 09 Juni 2012

Italiaans in Rome

Landen bezocht: